neděle 26. května 2013

Sushi - Kalifornské závitky

Včera jsem si k večeři připravila Kalifornské závitky a nafotila jsem pro vás postup. Snad se vám bude líbit.

Na Kalifornské závitky pro 2 osoby budete potřebovat: cca. 350g Sushi rýže, 4 pláty řasy Nori, kvalitní sojovou omáčku, Wasabi prášek (rozmícháme s trochou vody) nebo pastu, rýžový ocet (z něho připravíte sushi ocet) nebo již připravený Sushi ocet, moučkový cukr, sůl, okurku, 5 tyčinek surimi (já sehnala delší verzi, použila 3 tyčky a kousek mi zbyl), černé sezamové semínko (není nutností), čtyři lžíce majonézy (může být i tatarka), bambusovou podložku na rolování sushi, potravinářskou smršťovací fólii.


Sushi ocet si připravíte takto: do menšího kastrolku nalijeme cca. 4 lžíce rýžového octa, zahřejeme a přidáme 2 lžičky cukru a jednu lžičku soli, necháme rozpustit a poté vychladnout.


Připravíme si rýži na sushi: já na přípravu rýže používám rýžovar, rýži dvakrát propláchnu pod tekoucí vodou a poté nasypu do nádoby rýžovaru, zaleju vodou v poměru 4díly vody na 3 díly rýže, nesolím! Potom přiklopím pokličkou, rýžovar zapnu a nechám program dojít. Rýži přendám do větší mísy a postupně přidávám sushi ocet (dle chuti), lehce promíchám a nechám vychladnout. Recept na přípravu rýže klasickým způsobem najdete např. ZDE 


Okurku oloupu, podélně rozpůlím a lžičkou z ní odstraním semínka. Nakrájím na tenčí hranolky. Surimi tyčinky nechám povolit a podélně rozkrojím na půl. Pokud doma máte zralé avokádo, můžete ho použít do rolky také. Bohužel, já na zralé  v obchodě neměla štěstí.


Bambusovou podložku zabalím do fólie.


Na podložku položím jeden plát řasy Nori a část odtrhnu. Zbytečně by mi přebývala.


Vlhkou rukou pokladu na řasu rýži - stačí tenčí vrstva a lehce ji přitisknu. Můžeme posypat černým sezamovým semínkem. Já si nechávám kousek bez rýže,aby se mi rolka lépe motala.


Pak plátek Nori otočím, tak aby rýže ležela na fólii. Potřu plát majonézou a pokladu Surimi tyčinky a okurku.

Zamotáme, zamotáme... Návod na zamotání např. ZDE


A rolka je hotová!



Teď už stačí jen nakrájet.


Dobrou chuť!



Máte rády Sushi?

13 komentářů:

  1. Nejsem moc velký milovník sushi, rozhodně bych to nezvládla umotat sama doma, ale líbí se mi, jak to vypadá a jak máš nafocený postup. ;-) Kdybych se někdy přece jenom odhodlala, určitě bych vyzkoušela právě tenhle recept. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne každý má rád sushi, někomu vadí ta řasa a jinému ryba. Já jsem Sushi začala jíst před dvěma roky a jsem na něm závislá. Ona ta rolka není zrovna ukázková :-D, děkuji

      Vymazat
  2. Vypadá to dobře. :) Sushi miluju, dala bych si ho klidně i hned. :D Akorát na kalifornské rolky jsem většinou docela líná, obyčejné maki dají práce o fous méně... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doma neměla nic kromě těch Surimi a zeleniny, tak jsem si řekla...nebuď lenora líná a kmitej. Taky radši obyč Maki, je to rychlejší a lépe to pak vypadá :-D

      Vymazat
  3. Ještě jsem nikdy neměla, tak nemůžu říct. Na fotkách to vypadá mňamozně.

    OdpovědětVymazat
  4. Páni Sushi jsem nikdy neměla ale docela ráda bych to zkusila)

    OdpovědětVymazat
  5. Sushi miluju! Děkuju za recept, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  6. Návod máš moc povedený, já sice sushi dělám, ale tento typ jsem ještě nezkoušela, takže děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, já si teď do mého nového mobilu pořídila super aplikaci, která počítá přijaté kalorie a živiny a zároveň nabízí spousty super receptů. Některé mají u sebe i videonávod. To by se u přípravy sushi určitě hodilo! :D Ta aplikace je úplně zadarmo, takže ji doporučuji všem, s chytrým telefonem.

    OdpovědětVymazat